Споживчі пріоритети українців змінилися, з початку повномасштабної війни 47% опитаних скоротили витрати на основні категорії споживання. Про це заявила пресслужба Gradus.При цьому 85% зазначили, що намагаються підтримувати душевну рівновагу, дозволяючи собі приводи для радості та задоволення. Найвиразніше ця тенденція простежується у віковій групі 25−34 роки, тоді як люди 45−55 і 55+ років більше схильні до економії.Щодо методів скорочення витрат, то 82% уникають зайвого, але не відмовляють собі в речах, які приносять задоволення, 77% намагаються купувати менше речей, але кращої якості, 76% інвестують у здоров’я, 59% готові витрачати на речі, які покращують емоційний стан, та 52% спрямовують кошти на розвиток та досвід (навчання, подорожі).Найважливішою статтею витрат, на якій не варто економити, українці вважають здоров’я та медичні послуги (70%).Щодо очікувань від fashion & beauty-брендів — на перше місце українці наразі ставлять якість та довговічність речей (39%), а на останнє – престиж (11%).Щодо предметів розкоші думки респондентів розділилися. Про стриманість у купівлі таких речей повідомили 32% опитаних. Варіанти відповіді «це надмірність, яка зараз не на часі» і «зовсім не цікавлять предмети розкоші» обрали 22% і 18% відповідно. Водночас 19% опитаних назвали предмети розкоші «складовою нормального життя, яка дає змогу не втрачати себе».Загалом жінки менш схильні скорочувати витрати на більшість категорій. Про небажання заощаджувати на важливих для себе речах зазначили 61% жінок і 47% чоловіків, а товари, що покращують емоційний стан, продовжують купувати 70% жінок і 50% чоловіків.Дослідження «Споживчий прагматизм: як війна змінила наше споживання» проведене дослідницькою компанією Gradus у партнерстві з Vogue Ukraine спеціально для конференції Forces Of Fashion 2025, методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Цільова аудиторія: чоловіки та жінки віком 18−60 років із доходом вище середнього, які мешкають у містах України з населенням понад 50 тисяч осіб, за винятком тимчасово окупованих територій і зон активних бойових дій. Польовий етап тривав 25−27 серпня 2025 року. Розмір вибірки: 600 респондентів.Раніше повідомлялося, що за 9 місяців 2024 року середня зарплата в Україні зросла на 22,2%.У 2025 році середня зарплата найманого працівника в агросекторі скоротиться майже на 7 300 грн за 12 місяців.Станом на вересень 2025 року кожен другий топменеджер в Україні був готовий змінити роботу.

Дослідження показало, як змінилися витрати українців під час війни
Читайте також ЕкономікаІнші публікації категорії Економіка »
- Як вимикатимуть світло у Києві 6 грудня: ДТЕК оновив графіки
- В “Укрпошті” пояснили, які товари можна в них купити за кошти “зимової підтримки”
- “Укренерго” показало графіки відключення світла 6 грудня
- “Викличе шок у Голлівуді”: Netflix купує Warner Bros. Discovery
- У листопаді до держбюджету надійшло майже 330 млрд грн






Будь першим хто прокоментує